سوئینگ تریدینگ در کدام بازار کاربردی نیست؟

سوئینگ تریدینگ، از جمله استراتژی های ترید است که در آن تریدر با نوسانگیری اقدام به معامله و در نهایت کسب سود یا ضرر می کند.

این نوع استراتژی در واقع یک استراتژی معاملاتی مرسوم و ایده‌آل برای تریدرهای مبتدی می‌شناسند اما  یک سوال سوئینگ تریدینگ برای کدام بازار کاربردی نخواهد داشت؟

 ترید چیست؟

معامله یا همان ترید از جمله مفاهیم اصلی اقتصادی محسوب می شود که شامل خرید و فروش کالا و خدمات با پرداخت هزینه آن از خریدار به فروشنده و یا مبادله‌ کالا یا خدمات بین طرفین معامله است.

در واقع ترید (Trade) می‌تواند در یک اقتصاد بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیز صورت گیرد و با توجه به این موضوع در صورتی که شبکه‌ای ترید را تسهیل ‌کند، آن را بازار می نامند.

 

در واقع در بازارهای مالی، ترید یا معامله به خرید و فروش اوراق بهادار، مانند خرید سهام از بورس اوراق بهادار اشاره دارد و می‌تواند به‌ صورت مستقیم یا از طریق یک کارگزار انجام شود. 

همانطورکه می دانید، ترید کردن به شکل حضوری، تلفنی یا از طریق یک پلتفرم معامله‌ آنلاین امکان‌پذیر خواهد بود و حتی در معامله، هدف کلی تریدر یا معامله گر این است که با خرید در قیمتی پایین‌تر و فروش با قیمتی بالاتر، معمولا در یک بازه زمانی کوتاه، سود حاصل شود.

در واقع  این روزها ترید دارایی‌های دیجیتال، مبادله یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال – مانند بیت کوین، اتریوم و ... یا تبدیل ارز دیجیتالی به ارز دیگر نامیده می شود و در معنا و مفهوم معامله در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار به کار گرفته می‌شود، زیرا این نوع از ارزها به دلیل اینکه نیازی به واسطه ندارند، اغلب ارزان‌ترین روش برای ترید ارز هستند، اما معاملات در زمینه‌ ارزهای دیجیتال، نیازمند مهارت تحلیل قیمت این ارزها در بازه‌های زمانی مختلف است که قبل از شروع باید نسبت به آن آگاهی داشت.

  تاریخچه‌ ترید و تریدینگ

با توجه به توضیحاتی که درباره ترید ارائه شد می توان به سادگی دریافت که تریدینگ دارای تاریخچه‌ای به قدمت انسان‌های اولیه است،در واقع نخستین شکل‌ ترید، داد و ستد کالا یا انجام معاملات بدون استفاده از پول بود که شامل مبادله‌ مستقیم کالاها و خدمات می‌شد.

پس از آن نیز با اختراع پول و پیشرفت اقتصاد، معاملات و دارایی‌ها شکل دیگری به خود گرفتند و تریدرها دیگر از طریق مبادله‌ پول و ارز به ترید می‌پرداختند، در واقع به ترید بین دو معامله‌گر «ترید دوجانبه» و به ترید بین بیش از دو معامله‌گر «ترید چند جانبه» گفته می‌شود .

ترید به چند شکل انجام می شود؟

در حالت کلی، ترید می‌تواند به دو شکل انجام شود؛

  1. ترید دارایی‌های فیزیکی (مانند معاملات طلا، نقره و سکه)
  2. ترید دارایی‌های مجازی (مانند سهام یا ارزهای دیجیتال)

 سوئینگ تریدینگ

سوئینگ تریدینگ را می‌توان در بازارهای دارای معاملات زیاد بهترین روش خطاب کرد.

تریدر در استراتژی سوئینگ تریدینگ، در تلاش است تا طی یک بازه زمانی کوتاه یا متوسط، از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سود به دست آورد.

در واقع هدف اصلی در Swing Trading گرفتن نوسانات بازار طی چند روز تا چند هفته است،اگر یک روند قوی در طول یک تایم فریم بالاتر وجود داشته باشد، فرصت‌های Swing Trading متعددی بروز کرده و تریدرها قادر خواهند بود بیشترین بهره را از نوسانات قیمت به نفع خود ببرند.

البته نباید فراموش کرد این روش در بازار خنثی کاربرد چندانی نداشته و مفید نخواهد بود، چرا که اگر بازار به صورت خنثی در حال حرکت باشد، تغییرات بزرگ قیمتی برای به دست آوردن سود، بروز نمی‌کنند.

 

 نقاط قوت سوئینگ تریدینگ

تریدرها در معاملات سوئینگ ریسک کمتری را می‌پذیرند، زیرا به سرعت قادر به اصلاح پوزیشن خود هستند.

سوئینگ تریدینگ به شما اجازه می‌دهد از هر دو نوع معاملات لانگ و شورت استفاده کنید.

معاملات نوسانی انعطاف بسیار بالایی دارند و به تریدر اجازه می‌دهند تا پوزیشن معاملاتی خود را با توجه میزان ریسک‌پذیری‌ انتخاب کند.

در سوئینگ تریدینگ می‌توان صرفا از تحلیل تکنیکال استفاده کرد که فرآیند انجام معاملات را آسان‌تر می‌کند.

انجام معاملات سوئینگ در مقایسه با معاملات روزانه به زمان کمتری نیاز دارد.

نقاط ضعف سوئینگ تریدینگ

 برای سوئینگ تریدینگ به درک بالایی از بازارهای مالی نیاز دارید و بدون آن ممکن است فرصت‌های خوبی را از دست داده و سرمایه گذاری‌های بدی انجام دهید. یادگیری تحلیل تکنیکال ضروری است.

تریدرهای سوئینگ معمولا فرصت‌های سرمایه گذاری بلند مدت را از دست می‌دهند و بیشتر به دنبال کسب سود در کوتاه مدت هستند.

پوزیشن‌های سوئینگ تریدینگ تحت تاثیر نوسان بازار می‌توانند با ضررهای بزرگی همراه شوند.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود